nedeľa 30. mája 2010

Opité prsia utopené v smotanovo - syrovej omáčke

A konečne sa aspoň jeden víkend neflákam po túrach a venujem sa vareniu. Trochu mi už chýbalo vystrájanie v kuchyni, napriek tomu, že minulovíkendová turistika po Čiernom lese mi to naozaj veľmi dobre kompenzovala. 
Veď kto by sa nedal očariť touto nádherou? Kde z každého kúta cítiť jar v rozkvite a ohromnú silu prírody...
Nie je nič krajšie, ako sa stratiť v takejto krajine, ponoriť sa do myšlienok, alebo len tak lahnúť do trávy a pozorovať oblaky, načúvať šumeniu lístia, bzukotu včiel. 


Tento víkend si aj počasie zmyslelo, že bude upršané a čo je v daždivom počasí príjemnejšie, ako motať sa vo vyhriatej kuchyni a nechávať si rozmaznávať čuchové a chuťové bunky novými výtvormi. Aspoň nech fantázia rozjasní tmavé zamračené dni. :)
A keďže treba zahriať trochu aj telo z vnútra, aby v daždivé dni neprechladlo, ako prevenciu je celkom príjemné dopriať si pohárik chutného vínka. A keď sa mi už tak príjemne rozplýva na jazyku, prečo nedopriať trochu aj kuracím prsíčkam?
Najvyšší čas pustiť sa do čarovania a uvidíme, čo to dnes vykúzlim.
Pripravíme si kuracie prsia, narežeme ich na tenké plátky, osolíme, okoreníme a ja som ich potrela aj drveným cesnakom. 
Medzi tým na panvici rozpálime olivový olej a pridala som aj dva tenké plátky kravského masla, ktoré dodá mäsku skvelú chuť a vložíme kuracie plátky. 
Opečieme ich z oboch strán do zlatista.
Aby nám ešte mäsko nadobudlo jemnejšiu chuť, pridala som približne 1,5 dcl bieleho vínka a nechala som ho odpariť, kým mi pod mäsom nevznikla hustá šťava - zmes výpeku a vína. Aby sa mi po pridaní syru a smotany nezbehla omáčka, zvyknem mäso podliať asi tak 1 dcl mlieka, pričom dostaneme bledo žltú omáčku. Medzičasom som pokrájala na krúžky maldú cibuľku a pridám do panvice. 
A už sú na rade len posledné dve zložky - syr a smotana. Keďže v chladničke som našla Goudu, ja som použila na nastrúhanie tú, ale môže to byť aj klasická eidamská tehla. Tu v Nemecku je Eidam drahší ako Gouda, takže ja väčšinou varím s ňou. 
Keď sa nám syr poriadne roztečie, môže prísť na rad smotana. Ak by si to niekto chcel dopriať menej kalorické, tak je možné použiť light syr a jogurt, ale s jogurtom opatrne, najprv treba panvicu odstaviť z ohňa a až potom pomaly primiešať jogurt, aby sa nám nezrazil. Ja som si však dopriala trochu kalórií navyše a pridala som kyslú smotanu, poriadne zamiešala a nechala ešte raz zovrieť. 
A už zostáva len naservírovať obed a poriadne si ho vychutnať. Ja som k nemu uvarila hnedú ryžu a ešte som na vrch nastrúhala zvyšok goudy. 
Tak a keď je už bruško plné, riad umytý, nastal čas vychutnať si poobedňajšiu siestu, môj Dekameron už na mňa čaká! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára