nedeľa 13. júna 2010

Kukuricová krémová polievka

Takže dostali sa mi do uší správy, že vraj to tu naozaj veľmi zanedbávam, asi na tom niečo pravdy aj bude. Venujem sa skôr iným záležitostiam, ale napriek tomu po víkendoch a sem - tam aj cez týždeň poctivo varím. Aj minulý víkend sa mi podarilo čosi ukuchtiť, ale nakoniec som sa nedostala k tomu, aby som si to aktualizovala na blogu. Ale fotky mám, recepty si pamätám, keďže si ich vymýšľam sama, takže mi nič nebráni v tom, aby som to sem popísala. Nie je si ťažké všimnúť, že zanedbávam polievky a nevarím ich až tak často. Keď som bola malá, tak som bez polievky nemohla existovať. Dodnes je mojou obľúbenou čerstvá hrášková polievka, taká skvelá od maminky. Proste len pri pomyslení na ňu sa mi zbiehajú slinky. Hoci ja som nemala teraz po ruke čerstvý hrášok, kompenzovala som si to s ďalšou z mojich obľúbených polievok - kukuricovou krémovou polievkou.
Ako sa k nej dopracujeme. Ako základ si dáme variť jemný mäskový, alebo silnejší zeleninový vývar.
Jednoducho si dáme do hrnca mäsko, vodu, osolíme, oberieme penu, pridáme zeleninu, aká sa doma nájde, ja som dala mrkvu, petržlen, papriku, hrášok, karfiol, cibuľku, cesnak. Všetko okoreníme, ja som dala trochu drvenej rasce a farebné korenie (čierne, biele, červené, zelené). Uvaríme, kým nie je všetko takmer rozvarené. Zoberieme si mixér a začneme celú polievku mixovať s tým, že postupne pridávame konzervu kukurice. Ak má niekto rád pikantné polievky, môže si pridať aj trochu chili papričiek.
Keď je polievka rozmixovaná do hladka, necháme zovrieť ešte raz a odtiahneme z ohňa. Podávame horúce, ochutené malou lyžičkou smotany a bazalkovým listom.
Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára