pondelok 4. marca 2013

Čučoriedkové a malinové parené buchty

POTREBNÉ PRÍSADY

Robila som len menšiu porciu pre dvoch, ale nakoniec vyšlo cca 18 ks búcht:  300 g polohrubej múky, štipka soli,pol kocky droždia (alebo pol sáčku instantného droždia), cca 1,5 dcl mlieka, 1 polievková lyžica medu, kravské maslo, malinový džem,  čučoriedkový džem - tvrdý, najlepšie s kúskami čučoriedok, ja som mala domáci od Julkovho ocinka - BOŽSKÝ!

POSTUP PRÍPRAVY

Najprv som si dala zohriať trochu mlieka a rozmiešala som v ňom med, pridala rozdrvené droždie a dala na teplo, kým sa mi nezarobil pekne kvások. 
V rýchlokyske som si zmiešala múkú, štipku soli, pridala zarobený kvások a pekne spracovala cesto, aby nebolo ani moc tuhé a ani moc mäkké. Keďže sa mi zdalo tuhšie, pridala som trochu vlažnej vody. Nechala som vykysnúť asi 1 a pol hodiny. Keď cesto vykyslo, na vymúčenej doske som ho vyvalkala, nakrájala na kocky a plnila džemom. Spravila som malé buchtičky a ešte som ich prikryla na 15 minút a nechala kysnúť. Medzitým som si pripravila parný hrniec, vymaslovala ho, aby sa buchty neprilepili a parila som ich cca 10 minút. Do misky som nakrájala kúsky masla a do toho som dala ešte horúce parené buchty.



Podávame s roztopeným kravským maslom, s Grankom, alebo kakaovo-cukrovou posýpkou, makovo - cukrovou alebo orechovo - cukrovou posýpkou.

Je to bašta!!! Napriek tomu, že môj najdrahší ježko nemá rád sladké, tak zvládol až 6 buchiet a ostatné si nechal v pohotovosti!!! :)

Želám dobrú chuť!!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára