streda 20. marca 2013

Medová bábovka s orieškami a sušeným ovocím

POTREBNÉ PRÍSADY

5 ks vajcia, 250 g polohrubá múka, 2 ks vanilkový cukor, 3 lyžice medu, 2 lyžice javorového sirupu (je možné nahradiť medom), 1 lyžička škorice, 1 lyžička medovníkového korenia, 1 dcl mlieko,1 dcl olej, 1 kypriaci prášok do pečiva, trošku rumu, hrsť hrozienok, hrsť sušeného ovocia podľa vlastného výberu, menšia hrsť vlašských orechov, menšia hrsť pražených lieskovcov, čokoláda - môže byť polka, alebo aj celá tablička strúhanka

POSTUP PRÍPRAVY

Ako prvé si dáme namočiť hrozienka a sušené ovocie do rumu (vynikajúce sú sušené slivky a brusnice).
Následne si pripravíme 2 misky. 
Rozbijeme 5 vajec a oddelíme žĺtka od bielkov. Do bielok pridáme štipku soli a vyšľaháme sneh. V osobitnej miske potom vyšľaháme žĺtka s vanilkovým cukrom, medom, javorovým sirupom, škoricou a perníkovým korením až do penista, pridáme mlieko a tiež dobre premiešame. Postupne pridávame múku premiešanú s kypriacim práškom. Pridáme asi tak polovicu, potom primiešame olej a dobre zmiešame. Zľahla pridáme časť našľahaných bielkov, zas trochu múky, zas trochu bielkov až kým sa nám pekne nerozmieša múka a zľahka tie bielka do toho. Nakoniec pridáme sušené ovocie a hrozienka v rume, samozrejme aj s rumom. Pridáme lieskovce, orechy a nalámanú čokoládu - môže byť horká, mliečna, ja som dala mliečnu - orieškovú.
Poriadne vyolejujeme bábovkovú formu a vysypeme strúhankou. 

Pečieme približne 40 minút pri 180 stupňoch vo vopred vyhriatej rúre. Ja som ju odhadla podľa farby a cesto skúsila špáradlom. 

Keďže ja nemám rada pocukrované bábovky, tak ja neposýpam cukrom. Ale kto má rád, môže si ju zaliať čokoládovou polevou. Ja ju mám rada presne takú neocukrovanú, medovú s hrnčekom mliečka!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára