pondelok 18. marca 2013

Jablkovo-hruškový mrežovník

POTREBNÉ PRÍSADY

250g hladkej múky, 125g obyčajného masla, 1 lyžica javorového sirupu (alebo medu), 1 vajce, štipka soli. Plnka:5-6 jabĺk,2 x vanilkový cukor, javorový sirup alebo med podľa chuti, škorica

POSTUP PRÍPRAVY

Z múky,z javorového sirupu,zmäknutého masla,soli a vajíčka vsom si spracovala cesto. Cesto som nechala na chlade, v miske na pol hodinu až hodinu odstáť.  Medzitým sme si s Julkom spravili plnku: načistíme a nastrúhame si hrušky a jablká, ktoré si ochutíme podľa fantázie a chuti. Ja som dala škoricu, vanilkový cukor a javorový sirup. Z cesta som odobrala tak od oka tretinu. Zo zvyšného cesta som vyvaľkala kruh a prenesla ho do namaslovanej tortovej formy. Cesto musí byť až po okraje a pár krát som popichala vidličkou. Dáme rovnomerne plnku. Zo zbytku cesta som vyšúlala mriežky a poukladala na jablkovú plnku. Pečieme na 170-180 *C asi 30 min. (lepšie je to sledovať).


Najsuprovejšie je, že sa môže dať rôzna ovocná plnka, resp. plnka v kombinácii s tvarohom, makom alebo orechami. :)

Vynikajúce s orginál chladenou šlahačkou, alebo len s kávom, či mliečkom! :) Je taaak mňamky sťavnatý!!!

Je to všetko na chuti a fantázii... :)

Dobré maškrtenie!!!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára