nedeľa 16. júna 2013

Americké lievance

Vzhľadom pre moju obľubu v maškrtách a nedávno nájdenej láske k javorovému sirupu som dlho hľadala svoj recept na skutočné americké lievance. Nakoniec som si z niekoľkých receptov doladila svoj vlastný.
Sú to ideálne raňajky pre náročný deň!

Potrebujeme:
2 ks vajíčka
2 malé hrnčeky mlieka (cca 4 dcl)
300 g polohrubej múky
1 PL medu
2 ks vanilínový cukor
1/4 KL škorice
2 KL sódy bikarbóny

Na podávanie: podľa chuti: javorový sirup, čučoriedky, maliny, jemný tvaroh vymiešaný s vanilkovým cukrom, škoricový cukor, rozpustené maslo, čokoládová poleva.
Každému podľa vlastného výberu. Ja mám najradšej s javorovým sirupom a čučoriedkami s tvarohom.



Všetky suroviny spolu dôkladne zmiešame do jednej hmoty. Cesto necháme oddychovať pri izbovej teplote asi hodinu. Keď sa na cesto po hodine pozrieme, tak vidíme na ňom bublinky. Cesto ešte raz dobre premiešame.
Na panvici rozpustíme trošku masla a do stredu nalejeme malinkú naberačku cesta. Keď sa nám na ceste spravia bublinky (krásne celé cesto vybublinkuje), tak lievanec otočíme. Ak chceme pekne zlatisté lievance, pečieme na miernom plameni.

Želám dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára