streda 12. júna 2013

Feta, slaninka a cibuľka zapečené v kukuričnom ceste

POTREBNÉ PRÍSADY

250 g polenty, 1 cibuľa, 3 jarné cibuľky, 2 strúčiky cesnaku, feta syr, na kocky pokrájaná prerastenejšia slaninka, oregáno, olivový olej, soľ petržlenová vňať, pol litra mlieka, nastrúhaný syr (napr. Gouda)



POSTUP PRÍPRAVY

Inšpirovala som sa receptom zo stránky: http://delikatesy.etrend.sk/recepty-suroviny/ovci-syr-a-ine-dobroty-zapecene-v-kukuricnom-kolaci-5513 , ale som to upravila podľa svojich chuťových buniek, keďže ja moc papriku nemusím, tak som ju vynechala a miesto toho pridala slaninku. 

Pol litra mlieka s približne 1 litrom vody som dala do hrnca a nechala som zovrieť. Potom som si očistila cesnak a cibuľky, nakrájala mladú cibuľku na krúžky a klasickú cibuľu na kocky, slaninku som si tiež nakrájala na kocky a dala upiecť. Fetu som pokrájala tiež na kocky, hoci ona sa sama tak trochu mrvila. Rúru som si dala predhriať na 200 stupňov. V masti od slaninky som opiekla aj cibuľku. Keď mi voda s mliekom zovrela, pridala som do nej polentu, osolila, stiahla som úplne dole a rýchlo som miešala na stíšenom ohni asi 5 minút, aby mi neprihorela. Masťou zo slaninky som si vymazala tortovú formu. Do polenty som zamiešala odkvapkanú slaninu, cibuľu a na kocky pokrájanú fetu. Všetko som dobre zamiešala a naliala do tortovej formy. 

Následne som dala zmes zapekať do rúry. Po 30 minútach som vytiahla, pridala nastrúhaný syr na vrch, na kolieska pokrájané rajčiny, poliala som ich pár kvapkami olivového oleja a posypala oregánom a sušenou petržlenovou vňaťkou. Zapiekla som ešte na chvíľku, kým sa mi nerozpustil syr.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára