sobota 3. apríla 2010

Na úvod...

... by sa asi patrilo napísať, o čom to tu bude a prečo som sa rozhodla spraviť si vlastný blog.
Začnem tým, že som tvrdohlavá baranica a ak sa pre niečo rozhodnem, tak to tak aj musí byť a to hneď a zaraz. Dnes bolo vo Frankfurte upršané počasie, dokonca sa mi do jednej poobede ani z postele nechcelo vyliezť, tak som si dopriala leňošenie.
Našťastie sú dnes obchody otvorené ako každú sobotu a žiadne skrátenie kvôli veľkonočným sviatkom, takže som stíhala až dva obchody. Problém nastal až cestou domov, keďže ma chytil poriadny lejak a ako obyčajne po dáždniku ani stopy, načo by mi bol, no nie? Aspoň som ušetrila na sprche a osprchovala sa cestou z obchodu. Len sa mi tak vlasy ligocú. Sú krajšie ako mávajú tie slečny v reklamách. :)
Konečne by som sa mala dopracovať aj k téme, prečo som začala bloggovať. Ako som došla domov, pripravila som si nejaké DVDčka na pozeranie a vravím si, niečo by sa zišlo aj raňajkovať. Prekvapenie dnešného dňa budú raňajky do postele pre priateľa a popri tom si pozrieme nejaký film. Ako prvý sa mi dostal do rúk film Julie & Julia, ktorý ma inšpiroval k tomu, aby som si spravila svoj vlastný blog. Priateľ mi už počas filmu hovoril, že by to bol dobrý nápad, aby som si vytvorila vlastný blog, že ak budem potrebovať technickú pomoc, tak mi s tým veľmi rád pomôže. (Možno budem potrebovať pomoc aj s tými homármi).
A o čom si to tu vlastne budem písať? - dokonca možno len sama so sebou...
Tento blog by mal byť o receptoch z mojej kuchyne a z môjho života a ako všetci vieme, nie vždy sa ten recept podarí, aj keď väčšinou je ten výsledok jedlý.
Nedokážem variť podľa receptov. No možno by som dokázala, ale neskúšam to. Väčšinou aj tak nemám doma všetky tie suroviny, ktoré sa v tom recepte spomínajú. Takže ak si aj prečítam nejaký zaujímavý a dobre vyzerajúci recept, je to skôr pre inšpiráciu.
Môj spôsob varenia je asi taký, že pozriem, čo mám v chladničke, v skriniach a v komore... následne mi blikne v hlave žiarovka a zobrazí sa recept, čo by sa z toho všetkého dalo vykúzliť. V nemalej miere je to ovplyvnené aj mojou náladou. Následne sa pustím do varenia a ak mi počas kuchtenia niečo skrsne v hlave, tak to tam pridám. Preto budú asi recepty trochu neobyčajné, možno až príliš extravagantné chuťové kombinácie, ale zas celý život je o pokusoch a hľadaní niečoho nového a nepoznaného... Mamina mi sem tam hovorí, že varím príliš "moderne". Ja by som povedala, že skôr netradične, nie sú to tie klasické sýte slovenské jedlá, na ktoré sme zvyknutí, aj keď občas dostanem chuť aj na niečo také a nezostáva mi nič iné, len si navariť, alebo sa vybrať na výlet na Slovensko s all inclusive obsluhou u mojej maminky. :)
Najkrajšie na tom všetkom aj tak je, že zakaždým to jedlo chutí ináč, lebo nikdy dva krát neupečieš, neuvaríš to isté, ako ani jeden okamih v živote nie je taký istý ako ten druhý.
Samozrejme mám už aj overené klasiky - obľúbené recepty, či už moje, alebo priateľove, ku ktorým sa z času na čas vraciam a rada si na nich pochutím.
Pre inšpiráciu sa sem pokúsim časom pridať zopár skvostov a nápadov z mojej kuchyne aj s nejakými fotkami. Zatiaľ je to len nápad a keďže som aprílové dievča, tak aj moje nálady a nápady sa občas menia ako aprílové počasie.

Toto tak na úvod ako predkrm... a pomaly si môžem uviazať zásteru (ak by niekto nevedel čo mi kúpiť na narodeniny, zásteru ešte nemám ;)), vyhrniem si rukávy a hor sa do varenia...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára