pondelok 5. apríla 2010

Veľkonočný pondelok

Koľko domov, toľko zvykov... a nie je to výnimka ani v prípade zvykov na veľkonočný pondelok. Kým som žila ešte doma u rodičov, tak na veľkonočný pondelok bol budíček formou studenej vody do postele, alebo výdatnej sprchy. Nemusím hovoriť, že tento deň nepatril medzi moje obľúbené. Na druhej strane však aký by to bol veľkonočný pondelok bez vody. Keby ma nepolejú, tak zas to je problém... s nami ženami je to občas naozaj veľmi ťažké. Keď sme už boli s maminou osviežené a popolievané, tak sme sa celá rodina pustili do príprav veľkonočných mís, veď jedna nikdy nestačí. Potom nasledovali výdatné spoločné raňajky. Nie raz sa stalo, že už nás popri raňajkách vyrušil zvonec a prišli prvý polievači. Najhoršie som na celom znášala voňavky, radšej mohol každý prísť s vedrom vody, ako s voňavkou. Bohužiaľ moja hlava a môj žalúdok sa búria voči silným voňavkovým vôňam, preto nepatrím medzi slečny, ktoré utrácajú výplatu v parfumérii.  Okolo obeda došli posledný polievači a poobede sa hor von na ulicu a už sme si s ostatnými dievčatami vymieňali informácie, kto bol koľkokrát popolievaný a chlapci zas hodnotili svoj denný príjem vajíčok, čokolád a peňazí, čo sa im podarilo vypolievať. Samozrejme nechýbalo ani ohodnotenie, kde aké chutné jedlá jedli a kto mal aké vynikajúce zákusky. Časom, keď som začala chodiť na strednú školu, tak veľkonočný duch zo mňa vyprchával a aj tradícií a polievačov ubúdalo. Nakoniec som sa dopracovala až do štádia, že s priateľom trávime tieto sviatky skôr oddychovo niekde v prírode, aj keď tradícií sme sa úplne nevzdali, ale je to skôr symbolické.

Ani dnes to nebolo ináč. Keďže som v noci trpela nespavosťou a vstávala som až okolo jedenástej, tak už nebolo nad čím otáľať a namierila som si to rovno do kuchyne uvariť vajíčka. Milý mal už len hodinu na to, aby ma stihol poliať, tak som sa spoliehala nato, že možno ma to tento rok minie. Ale zbytočne... pomaly sa prebral aj on so svojho veľkonočného spánku a zamieril si to so mnou rovno pod sprchu. Samozrejme cesta z jedného konca bytu až do sprchy na druhom konci nebola príliš jednoduchá, nedala som sa a bránila sa ako to len šlo... Ale čo zmôže bezbranné žieňa voči silnému chlapovi?! Napriek mojim snahám ujsť som sa ocitla pod studenou sprchou...
Keďže som moderné dievča, tak už som od maľovaných vajíčok upustila a namiesto toho som drahého za jeho námahu obdarila vajíčkami vo forme čokolády, prekvapenia a hračky. J

Potom už len pripraviť veľkonočný tanier s vajíčkami, klobáskami, šunkou a chrenom a náš veľkonočný rituál je za nami...


Želám krásny zvyšok veľkonočného pondelka...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára