nedeľa 4. apríla 2010

„Veľkonočné bravčové rolky“

Dnešný deň bol zážitkov plný, tak by som nerada vynechala zážitky z kuchyne. Vzhľadom na to, že som si aj dnešný recept len vymyslela, na úvod by som mu mala vymyslieť aj nejaké meno...

Je veľká noc, je to z bravčoviny, tak prečo by sme to nenazvali povedzme:
„Veľkonočné bravčové rolky“

Čo k tomu potrebujeme?
Hneď na úvod by bolo dobré zapnúť si rúru, aby sa nám dobre predhriala, resp. zahriala celá kuchyňa.
Ďalej potrebujeme približne 0,5 kg bravčového karé vykosteného, ktoré narežeme na plátky, vyklepeme na tenko, osolíme, okoreníme s farebným korením – zmes čierneho, bieleho a zeleného korenia, pridáme aj trocha sušenej bazalky.

Na každý plátok mäsa poukladáme jeden plátok šunky, kúsok klobásky, syr, ja som si na svoje dala olivy, ale druhú polku som nechala bez, lebo priateľ nemá rád olivy, pridala som vajíčka a máme to. 

Najprv zrolujeme celú túto armádu do šunky a potom šunku do mäska. Takto dostaneme rolky, ktoré spojíme pre istotu špáradlom. Prosím ak to budete podávať hosťom, upozornite ich, aby si náhodou týmito ostrými predmetmi neublížili, obzvlášť ak tam budú aj deti. J
Rolky opečieme z oboch strán do zlatista na panvici, popri tom ich ešte z vonka okoreníme a pridáme znova aj bazalku, nie veľa, len štipku na každý kúsok.

Keď sú rolky upečené do zlatista, poukladáme ich do zapekacej misy a podlejeme bielym vínom, odhadom tak 1 – 1,5 dcl vína a k tomu asi rovnaké množstvo vody a dáme do predhriatej rúry, aby nám mäsko ešte viac zmäklo.

Teraz sa môžeme pustiť k prílohe – ryža v bazalkovo – petržlenovej omáčke.
Ako základ si uvaríme najlepšie okrúhlu ryžu, ja mám teraz doma len hnedú basmatti, takže som to robila s tou, ale tá až ak nezmäkne, aj keď na druhej strane je zdravšia. Ryžu uvaríme v slanej vode až kým sa voda úplne neodparí a ryža nezmäkne. Odstavíme z ohňa a necháme pod pokrievkou ešte mäknúť. Zatiaľ si do misky nalejeme asi 3 dcl mlieka, pridáme 2 kávové lyžičky polohrubej múky a 2 lyžičky krupicovej múky (do studeného mlieka),  soľ, za 2 veľké lyžičky sušenej bazalky a sušenej petržlenovej vňate. Lepšie by bolo zobrať čerstvú bazalku a petržlen, bazalku zmixovať v mixéri a petržlen na drobno pokrájať, ale nie je, tak improvizujem so sušeným korením. Celú zmes varíme, kým nezačne hustnúť, pridáme k nej ryžu, asi tak za 2-3 naberačky, odstavíme z ohňa a dobre zmiešame, pokiaľ sa nám zdá, že nie je dosť aromatická, pridáme ešte bazalku a petržlenovú vňať.
Mäsko v rúre pečieme do zmäknutia – približne 40 – 45 minút, ak sú hrubé rolky, tak aj dlhšie.
Keď je zmes už mäkká, ale ešte sa všetka voda a víno neodparili, zlejeme a na rolky nastrúhame syr. Zapečieme to všetko spolu, kým sa nám syr nerozpustí.
Podávame s bazalkovým rizotom a pohárom chutného chladeného vínka. 
 Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára