sobota 17. apríla 2010

Pestové cestoviny s morčacími kockami

Keďže môj drahý ma na narodeniny prekvapil črepníkom bazalky a mäty, bolo by priam hriech nevychutnať si tieto dve úžasné rastlinky. Z mäty som si ráno spravila chutnučký čajík, bol skutočne úžasný a z bazalky som sa rozhodla urobiť si pesto. Keďže som nemala doma ani píniové oriešky a ani parmezán, tak som pekne improvizovala podľa seba, ale však poďme pekne postupne.
Nechala som zovrieť horúcu vodu a medzi tým som si pripravila panvicu, rozpálila na nej trocha oleja a pridala cca 150 g na kocky pokrájaných morčacích pŕs. Dnes sa mi ten olej podarilo až príliš rozpáliť, nabudúce to rozpaľovanie budem aplikovať radšej na drahého, lebo takto na panvicu to nie je dobrý nápad. J Ale našťastie sa trochou šikovnosti podarilo uzemniť všetko na správnu teplotu. Mäsko som osolila a okorenila zmesou farebného korenia, len tak jemne a pridala som niekoľko koliesok čerstvej cibuľky. Medzičasom mi zovrela aj voda, do ktorej som naliala 200 g cestovín. No a keďže sa mi cestoviny varili a mäsko pieklo, pustila som sa do pesta a keďže som so surovinami improvizovala, nazvala som to pesto ala Efi. A ako na to: zoberieme si za hrsť listov čerstvej bazalky, za malú hrsť orechov, za pol hrsť čerstvej pažítky, asi tak pol deci olivového oleja a približne 40 g syru gouda. Všetko som zmixovala na hustu hmotu. 

Potom už stačilo zmiešať cestoviny, morčacie mäsko, pesto a ako tuning pridať trochu kokteilových paradajok a olív a chutná večera bola na tanieri.

Aby nám to lepšie trávilo, ako súčasť večeri nemohol chýbať ani pohárik chladeného bieleho vínka. J

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára