nedeľa 18. apríla 2010

Tradičný nedeľňajší obed v modernom duchu...

A už zas ten víkend utiekol, jedna vec, že som si opäť dovolila vyspávať až kým mi slnko nezačalo svietiť na brucho a nepošteklilo ma, aby som konečne vyliezla z tej postele. Dokonca dnes ma aj môj drahý predbehol v stávaní. Práve preto som sa musela postarať o výdatný obed, keďže on už bol po raňajkách hodnú chvíľu.
Nebolo ľahké vymyslieť, čo tak asi ukuchtiť, ale keďže mám ešte stále zo zemiakov, ktorými ma sponzorovali rodičia, tak prečo nespraviť tradičný obed v modernom duchu? Drahý si rád pochutná na vyprážanom mäsku so zemiakovým pyré, ale keďže buď som tak nešikovná, alebo neviem kde hľadať, ale strúhanky som sa tu v Nemecku nedopátrala, tak som sa dostala do dilemy, či spraviť mäsko v cestíčku, alebo v cornflakesovom obale.
Ako prvé som si oškrabala zopár zemiakov a dala ich variť v slanej vode. Medzitým som si z kuracích pŕs zrezala plátky a zvyšok som si narezala na menšie kocky, ktoré sa budú hodiť na môj obed.
Kuracie plátky som osolila a obalila v troche múky, namočila do rozšľahaných vajíčok a obalila v rozdrvených cornflakesoch. Takže žiadna zložitá príprava. Na panvici som si rozpálila medzičasom olej a mäská som opražila z oboch strán.
Z uvarených zemiakov som si potom už len pripravila pyré a to nasledovne: na horúcich zemiakoch som si nechala rozpustiť zopár plátkov kravského masla, v žiadnom prípade ho nikdy nešanujem, zmes som rozpracovala ručným mixérom na kašu a doliala som ju vlažným mliekom. Ja preferujem jemnú kašu, preto dávam veľa masla a mlieka, aby malo pyré čo najjemnejšiu kašovitú konzistenciu.
A jedno obedňajšie menu bolo hotové.

Kým sa mi mäsko pieklo a zemiaky varili, pustila som sa do prípravy môjho obedu, chutného šalátu s kuracím mäskom a slnečnicovými semiačkami. Na olivovom oleji som si zhurta zo všetkých strán opiekla kocky z kuracích pŕs, pridala som tri na kolieska posekané čerstvé mladé cibuľky a za hrsť slnečnicových semiačok, trochu posolila a dochutila čerstvou pažítkou. Kým sa mäsko aj s cibuľkou a semiačkami pieklo, pustila som sa do zvyšnej časti šalátu: nakrájala som si na kolieska polovicu veľkej šalátovej uhorky, pridala niekoľko kokteilových paradajok, pol fľašky olív, pol konzervy sladkej kukurice, za hrsť lístkov z bazalky, trocha pažítky a na kocky pokrájanú jednu mozzarelu. Keď bolo mäsko do zlatista opečené a zmäknuté, celú zmes som nasypala na šalátovú zmes a poriadne premiešala, obliala trochou bieleho jogurtu a pochúťka sa mohla podávať!  

A takto si z nás oboch našiel každý niečo podľa chuti, mne postačil po prebudení ľahký šalát a drahý sa zasýtil skoro tradičným nedeľňajším obedom. J

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára